New York, New York baby! - Reisverslag uit Sunnyside, Verenigde Staten van Jiska Boer - WaarBenJij.nu New York, New York baby! - Reisverslag uit Sunnyside, Verenigde Staten van Jiska Boer - WaarBenJij.nu

New York, New York baby!

Blijf op de hoogte en volg Jiska

20 December 2012 | Verenigde Staten, Sunnyside

Na mijn eerste echte dag New York kan ik het al niet laten om een nieuwe blog te maken. Hoeveel indrukken kan je uberhaupt krijgen in zo'n korte tijd, geweldig! Ik heb maar meteen een aantal foto's toegevoegd.

De dag begon al vroeg gisteren toen Lara en haar vader om half negen op de stoep stonden om naar Schiphol te rijden. Daar eenmaal aangekomen kwam mijn lieve vriendin Annelie nog even snel ons uitzwaaien.

Onze vliegreis was zeer voorspoedig verlopen. Ons bezoek aan IJsland duurde zeker 1,5 uur en we hebben werkelijk NIKS kunnen zien, maar we zijn er wel geweest! De vijf uur vliegen daarna naar New York waren indrukwekkend (en niet alleen vanwege het eerste biertje wat we toen genuttigd hebben). In IJsland was het al donker wanneer we daar overstapten, maar tijdens de vlucht vlogen we letterlijk richting het licht. Dit gaf een prachtig uitzicht vanuit het raam. En bovenal hebben ik nog nooit zoveel lichtjes gezien als toen we boven New York vlogen. Ge-wel-dig!

De reis vanaf JFK naar onze eerste host, Celso Silva, ging ook voorspoedig. We werden al snel geholpen door meerdere mensen zonder er om te vragen. Heerlijk om dat mee te maken.
We waren ontzettend moe toen we aankwamen en zijn daarom redelijk op tijd gaan slapen. Doordat we om 7 uur 's ochtends hier (en dus 1 uur 's middags in Nederland) wakker werden hebben we totaal geen last van onze jetlag! Ideaal.

Vanochtend begonnen we onze dag met een all American breakfast. Een omelet met Italiaanse worst, kaas, toast en gebakken aardappels. Heerlijk zo op de lege maag! Het mooie van Amerikaanse eet tentjes is dat er standaard gratis water voor je neer wordt gezet, en dat blijven ze vullen tot je echt niet meer hoeft. Daarnaast kwamen er drie verschillende bediendes naar ons toe die als eerste zeiden: 'Hi girls, how are you doing today?'. Over the top, maar vrolijk. Ik persoonlijk ben er dol op.
Over eten gesproken trouwens.. je bent bijna verplicht om dik te worden hier. Om de 5 meter is er een eettentje, om de 100 meter een starbucks, om de 200 meter een Mac Donalds en ga zo maar door. Ik als eetliefhebber heb dus ook al redelijk lastig gehad om mijn boterhammetje met Gouda kaas (jaja) op te eten.

Wat me opvalt na onze eerste dag de toerist uithangen in hartje New York, is dat de mensen enorm geinteresseerd in ons zijn. Tijdens een korte lunch in Manhattan sprak een zakenman die zat te eten Lara aan en na een kort gesprek besloot hij ons na zijn lunchpauze even een korte tour te geven langs een aantal plekken die hij kende en gaf uiteindelijk zelfs zijn zakenkaartje met als motivatie: 'when you have any questions or something else, just call me!'. Wij stonden perplex. De reden voor zijn rondleiding was dat hij mij wilde laten zien waar de dichtsbijzijnste AT&T winkel zat. De trip werd alleen wat langer, waardoor hij zelfs te laat op zijn werk kwam. In de AT&T winkel heb ik als Nederlander zelfs even staan onderhandelen met de telefoonverkoper. Zo heb ik kunnen regelen voor 25 dollar dat ik een maand lang binnen Amerika onbeperkt kan smsen en 250 belminuten heb. Niet slecht, dacht ik zo.

Midden op Times Square wilde Lara dat een man een foto van ons zou maken. In ons beste Engels werd het gevraagd, waarna de man zei: 'We kunnen denk ik beter Nederlands praten, aangezien wij uit Vlaanderen komen.' Hij kon dus meteen horen dat we een Nederlands accent hadden. Naast deze grappige ontmoeting kwamen we daarna ook nog een keer een Nederlands stel tegen. Ze zijn ook overal, die Hollanders.

Wat een bruisende, levende en enthousiaste stad. Na een volle dag wandelen zijn we niet verder gekomen dan ongeveer 3 blokken. Gewoon omdat er zoveel te zien en te beleven is.
Vanavond gaan we spaghetti koken voor onze host (die lijkt op Robben, maar dan met haar) en zijn zoontje Alberto, een fris biertje nuttigen en misschien een kijkje nemen in het nachtleven van deze ongelofelijke stad. Als dit nog maar een voorproefje is voor de komende tijd dat ik hier ben... wauw!


  • 21 December 2012 - 01:26

    Loessie:

    Leuk Jissy! Dikke kus vanuit Londen

  • 21 December 2012 - 14:28

    Annelie:

    Ahh fijn om te lezen dat alles zo goed gaat daar! Hihi al die McDonaldsen, helemaal jouw ding.. lekker kipnuggets eten, geniet ervan! Veeeel plezier schatje, heerlijk die verhalen :) xx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sunnyside

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2013

'Hi beautiful'

04 Februari 2013

Welcome to the Islands of the Bahamas

29 Januari 2013

The Sunshine State

16 Januari 2013

OBAMA

15 Januari 2013

One, two, three, four, five..sixers!
Jiska

21 jaar inmiddels, en afgelopen zomer afgestudeerd aan de Fontys Sporthogeschool te Tilburg. Studeer op dit moment weer in Tilburg (deeltijd) aan de FLOT voor tweedegraads geschiedenis docent.

Actief sinds 07 Dec. 2012
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 15127

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: