Merry Christmas! - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Jiska Boer - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Jiska Boer - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Blijf op de hoogte en volg Jiska

25 December 2012 | Verenigde Staten, Manhattan

We zijn inmiddels alweer vijf dagen verder. Tijd voor een nieuw verslagje, dacht ik zo.

In de afgelopen dagen hebben we ongeveer twintig nieuwe mensen ontmoet. Het begon op zaterdagavond toen de buurman Carlos (die zeven talen vloeiend spreekt!) even langskwam met zijn twee neven om een potje domino te spelen. Diezelfde avond zijn we naar 49 Grove geweest, een club waar de broer van onze eerste host de manager is.
De manager, ok... dus wat konden wij daar mee zul je denken?
Nou, het volgende:
We werden gratis binnengelaten. Er werd niet gevraagd om onze leeftijd aangezien we met de broer van de manager binnenkwamen. Bij binnenkomst werd er een eigen tafel met loungebank voor ons geregeld en we kregen zoveel bier, sangria en wodka met jus als dat we wilden.
De fles wodka die op tafel werd neergezet bleek uiteindelijk 350 dollar waard te zijn! Een hele avond dansen en een geweldige avond middenin hartje Manhattan was het gevolg.
Het meest gekke van de club was nog wel de wc. Wanneer je binnenkwam wees een nette kleding gehesen jongeman je een wc aan die beschikbaar was. Na je behoefte wees hij je een kraan aan, deed deze voor je open, zorgde voor zeep op je handen en gaf je na het wassen de papieren doekjes aan om de handen weer droog te krijgen. Daarnaast stonden er verscheidene flessen parfum, snoep en kauwgom waar je ten overvloede gebruik van kon maken. Luxe alom dus.

Op maandagavond kreeg ik een bericht van mijn neef Jan en nicht Madelon dat zij met hun vrienden en de kids richting Chinatown gingen om daar een hapje te gaan eten. De vraag of Lara en ik even zouden willen aanschuiven. Maar natuurlijk! Ontzettend leuk om ze even gezien te hebben en zo fijn om lekker Nederlands te kunnen praten!

Onze host had ons aan het begin van de week al uitgenodigd om kerst met hem, zijn vrienden en de familie van zijn vrienden te komen vieren. Gisteren zijn zijn broer en een vriend van hem VIER uur bezig geweest om al het eten klaar te maken in de keuken. Uiteindelijk hebben een man of 25 binnen gestaan. Er waren Dominicaanse mensen, Brazilianen, Equadorianen en wij dan, twee Nederlandse meiden. Er werd veel salsa en merengue gedanst en al snel moesten wij er ook aan geloven. Ongelofelijk hoe open en geinteresseerd deze mensen in ons waren, wat ik ook al eerder heb aangegeven. De gemiddelde leeftijd was ongeveer 35 en je zou denken dat de wat meer oudere mensen eerder vermoeid zouden zijn dan wij. Nou niet dus. Vanaf acht uur 's avonds tot vier uur 's nachts hebben de meesten staan dansen. Pfoe! Deze mensen weten in ieder geval hoe ze kerst moeten vieren. Om twaalf uur (toen het officieel kerst was) werd iedereen uitbundig omhelst en gekust. Leuk om dit zo mee te mogen maken.

Een gek gesprek heb ik nog wel staan voeren met een jongen die Biology studeert hier in New York. Hij vertelde dat hij de afgelopen drie weken maar zeven uur had geslapen. How's that possible? was mijn vraag. Toen hij doodleuk vertelde dat hij altijd speed pakt om wakker te blijven dacht ik voor minstens een kwartier dat hij me in de maling nam. Maar nee, dat is hier dus hartstikke normaal! Bijna iedereen op zijn school doet het. En niet voor de fun of op feesten, nee puur omdat hij anders zijn schoolwerk niet afkrijgt. Nou je snapt dat mijn mond ongeveer tot op de grond openklapte. Toen ik zei dat ik makkelijk negen uur per nacht kan slapen en dan nog goede 'grades' kan halen voor school deed zijn mond hetzelfde. Geweldig, die verschillen. Nou, doe mij de scholen in Nederland dan maar.

Vandaag gaan we een nachtje bij onze tweede host slapen en morgen vertrekken we naar Manhattan om daar bij onze derde host te gaan slapen. Ik ben benieuwd wie we daar weer allemaal gaan tegenkomen.
Maar voor nu... Merry Christmas everybody!

  • 26 December 2012 - 03:19

    Gerben:

    ho ho ho... dat klinkt wel allemaal heel goed! Je bent goed aan het genieten.! geweldig! ga zo door en fijne feestdagen, maar dat loopt wel los zo te lezen!

  • 26 December 2012 - 17:55

    Jiska:

    Jissie!

    Leuk verhaal hoor! Kan het me helemaal voorstellen, lekker van genieten!
    Hier zijn we allemaal ziek. Ik heb al 3 dagen koorts, vandaag naar de huisartsenpost geweest: dubbele keelontsteking. Marloes is vandaag ook ziek geworden: buikgriep. Dus het is hier hartstikke gezellig ;)

    kus! Sanne

  • 26 December 2012 - 18:55

    Jiska:

    Ohno! Wat een drama in huize de Boer. Afgezien van mijn zeehondenblaf gaat het met mijn gezondheid prima! Een dikke beterschapskus vanuit New York voor jullie allemaal. Gep, doe iedereen een kus in Huize Goirle! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manhattan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2013

'Hi beautiful'

04 Februari 2013

Welcome to the Islands of the Bahamas

29 Januari 2013

The Sunshine State

16 Januari 2013

OBAMA

15 Januari 2013

One, two, three, four, five..sixers!
Jiska

21 jaar inmiddels, en afgelopen zomer afgestudeerd aan de Fontys Sporthogeschool te Tilburg. Studeer op dit moment weer in Tilburg (deeltijd) aan de FLOT voor tweedegraads geschiedenis docent.

Actief sinds 07 Dec. 2012
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 15136

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: