Ski-muts, bikini and strapwafles. - Reisverslag uit Woudrichem, Nederland van Jiska Boer - WaarBenJij.nu Ski-muts, bikini and strapwafles. - Reisverslag uit Woudrichem, Nederland van Jiska Boer - WaarBenJij.nu

Ski-muts, bikini and strapwafles.

Blijf op de hoogte en volg Jiska

18 December 2012 | Nederland, Woudrichem

Op het moment dat ik alweer mijn tweede (!) verslag aan het schrijven ben, hangt mijn mond aan twee kanten scheef. Een aantal weken geleden kwam mijn tandarts met het geweldige nieuws dat ik VIER gaatjes had die even gevuld moesten gaan worden. Zo heb je jaren lang geen gaatjes, en zo heb je er vier. Dus afgelopen week al twee laten vullen, en nu net thuis van weer een operatie van bijna een uur. Het effect wat de verdoving geeft is lachwekkend, geloof mij maar.

De laatste week is zo snel voorbij gegaan, dat ik het niet allemaal kan bevatten. Morgen is het dan echt al zover. Ik heb altijd al naar Amerika gewild, en morgenavond 18.00 (hier 0.00) sta ik als het goed is gewoon in New York! Ongelofelijk. De afgelopen tijd heb ik zoveel geïnteresseerden verteld over mijn reis, steeds met een ongelofelijk brede glimlach op mijn gezicht. Het staat nu toch echt op het punt van gebeuren. Eng, maar vooral zo spannend.

Het inpakken zag ik van tevoren al tegenop. M'n zus gaf al aan: datgene wat je wilt meenemen in je backpack, zal je achteraf nog moeten halveren. Het resultaat: nog geen 1/20 van mijn kledingkast kan mee (oke daar zit dan ook wel veel in). Het is ook lastig. In New York zal het vaak onder het vriespunt zijn, en in Miami, Nassau & Havana kan het zo 25 graden worden. Dus zowel mijn ski-muts als bikini zijn ingepakt! Op dit moment geven ze een witte kerst aan voor in New York. Laten we het hopen!
Ik ben nu al van plan om op de plekken daar een aantal kledingstukken aan te schaffen, en aangezien ik dat ook allemaal niet mee terug zal kunnen nemen richting Nederland geef ik het dan ter plekke wel aan iemand die er iets aan zal hebben.

We kunnen natuurlijk niet zomaar bij onze hosts in New York aankomen zonder ze een bedankje uit Nederland te geven. Onze eerste host Celso (met een enorm schattig kind van 3 met rood krullend haar die Alberto heet) gaf al aan dat hij 'strapwafles' heerlijk vond. Dus Jiska heeft 4 pakken stroopwafels ingekocht bij de AH om deze uit te delen aan verschillende hosts.
-- Ik zal ook een pak bewaren voor de Boertjes in Boston! Wanner het mij in ieder geval gelukt is om ze niet zelf op te eten. --

Mama kwam net al aanzetten met een klein potje waar ze eerst wasPOEDER in wilde doen. Nou mam, aangezien de Amerikaanse douane daar misschien snel al iets anders in zal zien en ik niet graag met m'n handen gebonden op mijn rug aankomen in New York, is het toch maar vloeibaar wasmiddel geworden.

Vanavond maar vroeg naar bed aangezien Lara morgenochtend waarschijnlijk om 8 uur al voor de deur staat. Maar eerst ga ik straks nog even m'n lieve opa een dikke kus geven. Hopelijk kan ik dat over twee maanden gewoon weer doen.

  • 18 December 2012 - 16:28

    Manon:

    Hoi lieve schat, ik ben jaloers op al die mensen die strapwaffles van jou krijgen! Heb ik ook wel zin in. Maar lekker slapen nog vanavond en dan begint morgen het grote avontuur!! Heel fijn dat ik je zaterdag nog even gezien heb en ik ben er van overtuigd dat jij het helemaal gaat maken daar!

    Dikke kus en ik bel je morgen nog eventjes xxxx

  • 18 December 2012 - 17:15

    Aniek:

    Lieve Jis! Wat super gaaf dat je deze mooie reis gaat maken! We zijn elkaar nogal misgelopen de laatste tijd, maar ik ga je zeker volgen deze komende maanden! Geniet ervan en een super goede reis! X

  • 18 December 2012 - 19:19

    Ineke:

    Tuurlijk kan dat over twee maanden weer.....opa moeten we op z'n 112de nog kussen geven!

  • 19 December 2012 - 02:17

    Jan, Madelon, Nynke, Tijmen, Lena En Fiene :

    wasmiddel kun je ook gewoon in de VS kopen, hoor! Ze hebben zelfs verschillende merken.... Dus in plaats daarvan misschien toch nog een extra pakje stroopwafel? (Ja, wij willen stroopwafels, wij willen stroopwafels roepen Lena en Fiene nu in koor, haha).

  • 19 December 2012 - 10:43

    Aria:

    Geniet ervan Jiska optimel hebben ze vast ook. Liefs uit Brakel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Woudrichem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2013

'Hi beautiful'

04 Februari 2013

Welcome to the Islands of the Bahamas

29 Januari 2013

The Sunshine State

16 Januari 2013

OBAMA

15 Januari 2013

One, two, three, four, five..sixers!
Jiska

21 jaar inmiddels, en afgelopen zomer afgestudeerd aan de Fontys Sporthogeschool te Tilburg. Studeer op dit moment weer in Tilburg (deeltijd) aan de FLOT voor tweedegraads geschiedenis docent.

Actief sinds 07 Dec. 2012
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 15129

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: