Only one week to go - Reisverslag uit Goirle, Nederland van Jiska Boer - WaarBenJij.nu Only one week to go - Reisverslag uit Goirle, Nederland van Jiska Boer - WaarBenJij.nu

Only one week to go

Blijf op de hoogte en volg Jiska

12 December 2012 | Nederland, Goirle

Ongelofelijk hoe snel de tijd is gegaan. Zo besloot je op reis te gaan (eind september) en zo is het 12 december, precies één week voordat Lara en ikzelf in het vliegtuig stappen richting Reykjavik om van daaruit over te stappen richting JFK, New York.
Hoe dichterbij het komt, des meer mijn enthousiasme maar ook zeker angst voor het onbekende opspelen. Na alle verhalen van mijn avontuur zoekende zussen ga ik nu zelf als kleine meid van 21 ook weg voor twee maanden. Mijn ouders kregen niet voor niks al een aantal keer te horen: wat een avonturiers, jullie dochters! We willen echt niet zo zeer zoveel en zover mogelijk bij jullie vandaan hoor pap en mam, we zijn gewoon nieuwsgierig naar wat er nog meer is, zullen we maar zeggen.

Voor degenen die niet weten hoe mijn reis eruit gaat zien zal ik proberen het zo beknopt mogelijk even te vertellen.
* Op woensdag 19 december vliegen Lara (een goede vriendin) en ik naar New York, waar we met kerst en oud & nieuw zullen verblijven tot en met 3 januari 2013 (ongeveer 2 weken dus). We zullen hier blijven met behulp van couchsurfing. Via een - natuurlijk veilige - site bieden mensen letterlijk gratis hun bank of een bed aan voor jou om op te slapen tijdens jouw verblijf in hun woonplaats. Als tegenprestatie stel jij voor een andere keer ook jouw bed of bank ter beschikking wanneer deze 'hosts' eventueel en keer in Nederland zullen verblijven!
* Op 3 januari zal Lara weer terugvliegen naar Nederland, waarop ik een bus zal pakken richting het noorden. Ik zal waarschijnlijk één nacht in Providence verblijven als doortocht naar Boston. Hier zal ik een week of anderhalf verblijven bij mijn neef, nicht en hun vier kinderen die hier voor een jaar wonen. Dat dit zomaar kan vind ik natuurlijk geweldig en ik ben er nu al onwijs dankbaar voor!
* Na mijn verblijf in Boston zal mijn schema het meest onzeker zijn. Ik wil binnen ongeveer tien dagen o.a. Washington en Philadelphia aandoen op mijn doorreis naar Miami.
* Tussen 26 januari en 1 februari zal ik in Miami verblijven. Gelukkig weer eventjes niet alleen. Ik zal namelijk vergezeld worden door m'n vriendinnen Melle & Berrique. Deze week zullen we verblijven in een hostel op Miami South Beach wat bekend staat als een feest oord. Dan weet je denk ik al genoeg..
* Op 1 februari pak ik aan het eind van de middag het vliegtuig vanuit Miami naar Nassau, de hoofdstad van de Bahama's. Hier zal ik 10 dagen verblijven, ook weer gebruikmakend van couchsurfing.
* Op zondag 10 februari pak ik vanuit Nassau het vliegtuig naar Havana, Cuba om daar mijn laatste negen nachten door te brengen. Hier zal ik verblijven in een hostel midden in de hoofdstad. Ik had hier graag ook weer bij mensen thuis geslapen maar het is in Cuba volstrekt verboden om 'vreemden' in je huis te nemen. Naar mijn weten zijn ze op deze manier bang dat er westerse ideeën zullen worden aangenomen.
* Op dinsdag 19 februari zal ik beginnen aan mijn terugreis. Deze al in totaal 21 uur(!!) duren. Alles voor een goedkope vliegreis zullen we maar zeggen.. Het leuke aan deze terugvlucht is dat ik moet overstappen in Moskou. Ik vlieg dus de andere kant uit terug. Jammer dat ik hier zes uur moet wachten op mijn vlucht naar Amsterdam en dat ik niet van het vliegveld af mag, maar toch kan ik dan mooi zeggen dat ik in Moskou ben geweest! Duidelijk geval van optimisme zeg maar.

Het zal ontzettend spannend worden, onzeker, uitdagend en soms misschien wel angstig aangezien ik vaak ook helemaal alleen zal zijn.
Ondanks dit hoop ik ontzettend mooie ervaringen op te doen, conversaties aan te gaan met mensen van een totaal andere cultuur en met een totaal andere gedachtegang dan die van mijzelf. Daarnaast zal mijn kennis van de Amerikaanse en Cubaanse geschiedenis hopelijk ook verbreed worden, wat altijd mooi meegenomen is gezien mijn studie.
Het allerbelangrijkste is voor mij dat ik zal gaan genieten. Genieten en dankbaar zijn dat ik dit kan en mag gaan doen. En er is niks wat mij tegenhoud. Wish me luck!

  • 12 December 2012 - 12:48

    Manon:

    Trots!!!!!!!

  • 12 December 2012 - 12:49

    Kim:

    Veeel plezier!! En heel terugkomen
    Liefs xx

  • 12 December 2012 - 12:49

    Kim:

    Veeel plezier!! En heel terugkomen
    Liefs xx

  • 12 December 2012 - 14:29

    Jessie:

    Heeeeeul veel plezier Jis!
    Geniet drvan ouwe wereldreiziger, dat gaat helemaal goedkomen! X

  • 12 December 2012 - 14:52

    Joke :

    Vanuit Boston wens ik je heel veel plezier.
    Groet Bret en Joke.

  • 12 December 2012 - 15:57

    Jan, Madelon, Nynke, Tijmen, Lena En Fiene :

    Ha Jiska, wat leuk om jouw reis via een blog te kunnen gaan volgen. We wensen je alvast een hele goede vlucht en eerste weken in New York toe. Wie weet spreken zien we elkaar daar al even, maar we zien je in elk geval in Boston. We kijken er allemaal naar uit om je 'onze' stad te laten zien, en de leuke plekken in Massachusetts die wij al ontdekt hebben. En bereid maar vast een cultureel lesje voor 4-5 jarigen voor, want Fiene's juf vindt het geweldig als er iemand iets komt 'delen' in haar klas.
    Tot gauw, groetjes van deBoertjesinBoston

  • 14 December 2012 - 13:49

    De Hummelinkjes:

    Hallo Jiska,

    Geniet ervan, veel plezier en kom goed terug.
    Wij werken ondertussen wel door.

    liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Goirle

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2013

'Hi beautiful'

04 Februari 2013

Welcome to the Islands of the Bahamas

29 Januari 2013

The Sunshine State

16 Januari 2013

OBAMA

15 Januari 2013

One, two, three, four, five..sixers!
Jiska

21 jaar inmiddels, en afgelopen zomer afgestudeerd aan de Fontys Sporthogeschool te Tilburg. Studeer op dit moment weer in Tilburg (deeltijd) aan de FLOT voor tweedegraads geschiedenis docent.

Actief sinds 07 Dec. 2012
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 15130

Voorgaande reizen:

07 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: